10 December 2010

Telur hancur.

Hari neh aku terima panggilan dari ibu sekitar pukul 7.00pm.

"Hello ibu?"
"Wani, ibu balik lambat sikit neh. Masak nasi, tumis sayur kubis dalam peti ais tuh, masak telur dadar. Sambal goreng ada lagi kan?"
"Haah.. ada lagi. Ibu keja overtime ke?"
Dalam hati kata 'kesian ibu.' =(
"Tak. Ibu keluar minum dgn Cik Ros neh"
"Owhh.." -.-'

Segeralah aku membanting tulang di dapur. Tiba2 adikku Syahir datang.

"Aku nak masak maggi kari lar"
"Ahh. xde kau. SPM2 nak makan manggi. Tunggu aku tumis sayur neh, makan nasi."
"Hisshh.."
Syahir mendengus lalu ambek tuala nak mandi.
"Kau nak aku buat telur hancur tak?"
Aku tahu favourite food Syahir telur hancur. Satu hari boleh sampai 30 biji telur hancur dye makan. Hahah. Xde lar, aku tipu je. Tapi serious dye suka telur hancur.
"Boleh jugak"
"Kau nak berapa biji telur?"
Saje je aku tanya padahal aku tahu dye suka dua biji telur sekali buat.
"Dua biji. Aku nak kau hancurkan telur tuh dalam mangkuk dulu tau baru hancurkan dalam kuali."

Aku rasa macam.. what the fish????

"Apa beza hancur dalam mangkuk dulu baru hancur dalam kuali? Nama pon telur hancur kan?"
"Rasa dye lain"
Syahir terus masuk bilik air untuk mandi.

Dalam hati aku kata 'Semua tuh mindset kau je.'
Malas aku nak luahkan sebab nanti adik aku tuh akan sambung argue dengan balas percakapan aku dari dalam bilik air. Mentang2 bilik air depan dapur je.

Nasib aku tengah tak banyak kerja. Boleh lar layan nak hancurkan telur dalam mangkuk dulu baru masuk dalam kuali dan hancurkan lagi untuk masak telur hancur Syahir tuh.

Aku nak try rasa lar nanti beza telur hancur yang hancur dalam mangkuk baru hancur dalam kuali dengan telur hancur yang hancurkan dalam kuali terus. Kalau xde apa2 beza siap Syahir!!!

Inilah rupa telur hancur. Tapi telur hancur yg aku masak hensem sikit lar dari yg ini. =P

p/s : Actually aku nak buat title entry neh 'Telur Hancur Syahir' tapi macam x sopan pulak. LOLs.

hugsNkisses,
Wani.

No comments: