30 July 2011

Misi menyelamatkan 3 ekor.

Hujan lebat sangat. Dah lama tak hujan lebat-selebatnya macam tuh. Last hujan lebat macam neh masa aku form 5 rasanya. Tiba-tiba aku terdengar suara kucing menangis. Ceh, mana kita tahu kucing tuh menangis ke apa kan. Tapi bunyi miow kucing tuh berturur-turut seperti esakan manusia ketika menangis. Ah whatever lar Wani.

Then aku bukak pintu dapur aku nampak 3 ekor anak kucing comel lote kiut miut dah terendam dalam air hujan. Hujan lebat sangat sampai banjir paras buku lali aku.

Terkejut aku tengok anak kucing tuh miow-miow sambil menggigil tak hengat punya. Dah lar anak kucing tuh kat rumah sebelah. Rumah sebelah tu pulak kosong. Aku terpaksa memikirkan alternatif yang bijak lagi berkesan untuk angkut anak kucing tuh dari rumah sebelah yang pagarnya berkunci tu.

Terfikir nak redah je hujan lebat tuh pastuh panjat pagar rumah sebelah macam catwoman. Tapi terlalu extreme pulak kalau buat macam tuh. Takut makcik belakang rumah terkejut kalau nampak.

Akhirnya aku ambek skop sampah (penyedok sampah) aku kaut anak kucing tuh ke rumah aku. Harharhar.. Terasa bijak sekejap. Mak kucing tuh yang blur tak tahu nak selamatkan anak dia cane  terpaksa relakan je aku kaut anak dia guna skop sampah. Mesti dia kata aku pengotor gila. Kahkahkah.

Dah selamat, aku letak dalam bekas ex kucing aku yang meninggal kena langgar kereta. Siap alas kain lagi. Bagi kucing tuh panas sikit.

Mereka yang kesejukan. Lagi seekor hilang ntah ke mana. Takut sangat dgn aku.
Skop sampah purple yang berbudi. Abaikan kotoran itu.
Walaupun rasa mereka dah selamat tapi aku tetap risau tengok diaorang menggigil. Lalu, aku fikirkan lagi alternatif yang dapat membantu mereka.

Yea beda bedu. Bagi diaorang botol isi air panas. Pandai tuh panaskan kaki tuh. Pandainye~
Tidak cukup dengan itu.. giliran Syahir menawarkan khidmatnya..

Syahir panaskan kucing putih yang takut aku sangat tuh pakai hair dryer aku. Makaseh~
Mak kucing 3 ekor itu~ Kesian dia takut jugak.
 Sekarang semua selamat, aman dan bahagia. Paling penting tak takut aku dah. Hahah.

hugsNkisses,
Wani.

No comments: