14 October 2012

Tradisional itu indah.

Rasa-rasa macam lama dah tak berangan. Takde masa nak berangan dah tua-tua neh. Tapi dulu-dulu waktu banyak masa berangan, aku selalu berangan tentang wedding aku. Nak theme colour apa, buat kat mana, bagi doorgift apa bla bla bla. Lantaklah time tu boyfriend pon zero. =D

Takde seorang pon perempuan di planet bumi neh yang tak pernah berangan tentang wedding day diaorang okay. Takde seorang pon. So jangan nak kata aku mengada berangan pasal hari kahwin aku sendiri. Lagipon aku berangan pasal hari kahwin aku sendiri kot. Bukan hari kahwin korang. Hohoh..

Sekarang neh bila kena prepare hal berkaitan wedding, aku perasan banyak gila benda yang lari daripada dream wedding aku dulu.. serious banyak gila.

Aku jadi tak minat dah colour A, nak colour B. Tak minat dah nak buat kat tempat A, rasa tempat B lagi cantik. Dan banyak lagi benda yang lari dari angan-angan dulu.

Now, aku rasa perkahwinan tu indah sangat kalau ada unsur-unsur tradisional melayu. Takdelah semuanya tradisional. Tapi ada unsur-unsur tradisional. Tak terlalu moden.

Teringin nak pakai songket time akad nikah. Tapi susah nak carik songket neh rupanya. Dah jumpa tak cukup meter pulak untuk aku & bakal suami. =(

Pencarian akan di teruskan. Kaz suruh settlekan baju akad nikah cepat sebab itu yang penting katanya. Nak cari kain, fikir design and tempah kat tailor lagi. Dye risau kalau tailor tak sempat nak buat kalau dekat sangat dengan tarikh kahwin baru nak tempah. *Terharu dye risau ^^

Part doorgift pon aku teringin ada unsur-unsur tradisional. Orang selalu bagi kuih tradisional macam bahulu kan? Aku pon akan bagi something like that. Tapi belum confirm nak  bagi apa lagi just dah review few kuih tradisional la. =)

Ada beberapa perkara lagi kalau boleh aku nak mantain tradisional. Nanti dah confirm aku update sini lagi. Bubye..

Look so tradisional. <3


Arios amigos.
Wani.

No comments: